Balatoni chartercégek VI.

A Vitorlásiskola 20 évvel ezelőtt indult, az első bázisunk Aligán volt, a legendás Club Aligában. Mitől volt legenda? A Club Aliga a korábbi rendszerben pártüdülő volt, 2 kilométer elzárt Balatonpart, kikötő, Kádár villa, uszoda, park, kertmozi, szállodák, pavilonsor, sétány, 52 hektár elérhetetlen édenkert. Aztán a rendszer változása után az egész megnyílt, bárki jöhetet ide, akár nyaralni, akár hajóval. Persze nem volt egyszerű bekerülni, mindenki ide akarta jönni, mert a kikötő valóban nagyon jó volt. Először egy legszélső helyet kaptunk a kövezés mellett közvetlenül, ahová senki sem tudott beállni. Aztán pár év múlva már a legelső sorban álltak a hajóink, és Kóbor János (“gyöngyhajú lány”) volt az egyik szomszédunk, aki nagyon jó arc: nála lazább és közvetlenebb embert nehéz találni. Ebben a kikötőben ismertük meg Kovit is…

Kovi Vitorlás Charter

No nem “azt” a felnőttfilmes Kovit, hanem Kovács Lászlót, akinek chartervállalkozása van, de kihasználva történelmi családnevét (mely az enyémmel is azonos) Kovinak hívatja magát. Kovi a Club Aliga ikonikus figurája, ő és hajói sokmindent láttak itt. Bár Kovi már visszavett a tempóból, és a flotta is kisebb lett (mondhatni összement az évek múlásával), de a vállalkozása a mai napig működik, várja vendégeit!

Ha már személyes visszatekintéssel kezdtem, folytatom is: pár év múlva a Vitorlásiskola Almádiba, majd Füredre költözött, jelenleg pedig egy még jobb kikötőben, Fűzfőn állnak a hajóink. Aligára viszont mindig nosztalgiával tekintünk, Kovival is megvan a kapcsolat, pár éve a Dunán eveztünk együtt egy barátunk túráján. Január utolsó hétvégéjén, tehát ez is megér egy blogbejegyzést, de majd másik alkalommal…

A Club Aliga charterflottája

Kovi hajóparkja jelenleg 3 hajóból áll, ami nem lebecsülendő, mert minden tartományra van hajója:

  • kisebb hajó kell? Balaton 25
  • közepes méret lenne jó? Dolphin 28
  • nagyobb hajó kellene? Bavaria 34

A chartercég előnyei

Kovi a kikötő mellett lakik, élete a hajózás és a flotta tehát bármilyen gond esetén azonnal tud segíteni. (sok chartercégnél a tulajdonos befektetésnek tekinti a hajókat és az “embereire” bízza őket). Kovi mindent személyesen felügyel, végzettsége gépész, rajta semmi sem fog ki. Még az aligai évekből emlékszem a flottáját ért kisebb-nagyobb csapásokra: a vendégek törtek árbocot, hajót, szaggattak vitorlát, de Kovi minden havárián úrrá lett. Egy alkalommal én is segítettem a Balatonvilágos előtt sekély vízre tévedt bérlőit levontatni a marásról…  Elérhetőség: https://kovys.hu/hajoberles